Welkom op mijn weblog. Hier houd ik u graag op de hoogte van mijn campagne. Ik sta open voor uw vragen via de reactiemogelijkheid onderaan de blogs. Zoveel mogelijk zal ik deze via de blogs beantwoorden. Ik vertrouw op uw begrip dat dat in de campagnedrukte niet altijd zal lukken.

zondag 16 september 2007

De PvdA moet terug in de harten van de mensen. Sterk, sociaal en democratisch.

De bijeenkomsten zitten er op. Ik vind dat jammer! Ik heb genoten van de ontmoetingen met een kleine duizend partijgenoten en het had voor mij nog wel even mogen duren.
De grote belangstelling voor de bijeenkomsten in het land duidt op een besef van het belang van de voorliggende keuze. Voor veel partijgenoten zal de keuze niet altijd even eenvoudig zijn. Het gaat nu immers niet over de vraag welke politieke opvattingen de kandidaten hebben maar van wie in redelijkheid kan worden aangenomen dat hij/zij een samenbindende factor vormt, boven de verschillende delen van de partij kan staan, de vereniging kan versterken en daadwerkelijk in staat is de opdrachten van "Vreeman" uit te voeren. Wie heeft een goede mix van bestuurlijke en leidinggevende capaciteiten?

Met verbijstering hebben wij stellig allemaal zitten kijken naar wat er deze week in de VVD is gebeurd. We zien een partij ten gronde gaan aan de blinde ambities van botsende karakters in de leiding van de VVD. Moge ons dat bespaard blijven!

Inmiddels is duidelijk dat de partij-elite, o.l.v. Vreeman, Jan Pronk niet ziet zitten en Lilianne Ploumen steunt. In een partij die zijn leden serieus neemt, geeft het geen pas vóór je beurt te praten. Het is een poging de keuze van de leden te beïnvloeden. Is de partijtop er bang voor dat de leden zelfstandig hun keuzes maken.........?!
Ik zie hoe diep de oude reflexen in de partij zitten. De keuze voor de voorzitter is nu uitsluitend aan de leden voorbehouden! Respect voor de partijdemocratie brengt met zich mee dat de leiding op dat moment zwijgt. Net zo goed als ik Jan Pronk verwijt voortdurend voor zijn beurt te praten en daarmee de verhoudingen binnen de partij willens en wetens negeert, treft dat verwijt Vreeman c.s.

De verdere democratisering van onze partij zal een uitdagende maar forse opdracht zijn. Ik citeer met overtuiging Keynes: "De moeilijkheid zit hem niet in de nieuwe ideeën, maar in het ontsnappen aan de oude die tot in de verste uithoeken van ons hoofd zitten."

Nu moeten de leden uit 7 kandidaten een keuze maken. Dat is niet makkelijk. Toch zijn de verschillen tussen de kandidaten duidelijk.
Zoek je een politieke voorzitter of een bestuurlijke voorzitter? Zoek je een bestuurlijke voorzitter die de vereniging verder gaat democratiseren of een voorzitter die op de oude voet verder gaat?

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Ad,

Zou je kunnen proberen te voorkomen dat mensen onze website (www.pvdagroningen.nl) volproppen met reclame voor jou? Het is, dunkt me, niet gunstig voor het aantal stemmen dat je uit onze provincie zult krijgen.

vriendelijke groet,
Jan R. Lunsing, webredacteur die zijn vrije tijd moet besteden aan het verwijderen van onzin op onze website.

vb zei

Ad je hebt helemaal gelijk. Het deugt niet dat de partijtop zich zo uitspreekt tegen één van de kandidaten. Niet alleen Vreeman cs. maar ook expliciet via de brief die bij de stembiljetten zit. Er wordenineens kwaliteiten voor de partijvoorzitter beschreven die niet in het profiel stonden maar die nu wel van pas komen om ons af te houden op Pronk te stemmen. Wat je ook van Pronk vindt: dit kan dus niet!!! Ooit probeerde de partijtop Sharon Dijksma als kandidaat voorzitter naar voren te schuiven. Dat lukte ze toen niet. Ik hoop dat ook nu alle leden hun eigen eigenwijze afwegingen maken.

pieter meurs zei

Geachte heer Voerman,

Ben nog niet zo lang lid en heb momenteel een 3 wekelijkse commotie
betreffende de Muziekschool Zuidoost achter de rug (en nog is het niet gedaan) waarbij de P v/d A in Zuidoost op zijn zachtst gezegd met heel veel omtrekkende
bewegingen weer heel veel enthousiaste en bevlogen medewerkers van het muziekcentrum
Zuidoost op een verkeerd been heeft gezet.W.b uw kandidatuur vind ik U een heel goede met uw ideeën over veranderingen, als je de partijpolitiek een beetje volgt. Ik ben alleen bang dat de stemmen verdeeld verloren gaan en
één van die twee P's het gaat worden. Succes en veel goeds gewenst.

Anoniem zei

Beste Ad,

Jen punten ten aanzien van het veranderen spreken mij erg aan. Zeker het leggen van het zwaartepunt bij extra aandacht voor de afdelingen en scholing.
Mijn vriendin is actief voor de SP en ik zie duidelijk hoe de SP scoort waar de PvdA het laat liggen. Ik hoop dat je ook bereid zult zijn eventueel op een andere positie in het partijbestuur je sterk te maken voor deze punten.
Mocht Pronk gekozen worden dan zal hij naar mijn mening een sterk partijbestuur achter zich nodig hebben om te kunnen slagen.
Met vriendelijke groet
Rene Lentink

Anoniem zei

Beste Ad,

Je bent het dus niet geworden.En in het mediageweld rond Pronk en Ploumen ook helemaal buiten beeld gebleven. Jouw ( en mijn) uitgangspunten voor een vernieuwde sterke PvdA blijven desondanks overeind en ik hoop dat Lilianne en het nieuwe bestuur daar hard mee aan de slag gaan. Een hartelijke groet vanuit Zeewolde.

Jan Klop, fractievoorzitter PvdA/GroenLinks Zeewolde

Anoniem zei

waarom niet:)

Anoniem zei

zeer interessant, bedankt

Anoniem zei

Hi, guantanamera121212

Anoniem zei

не факт