Welkom op mijn weblog. Hier houd ik u graag op de hoogte van mijn campagne. Ik sta open voor uw vragen via de reactiemogelijkheid onderaan de blogs. Zoveel mogelijk zal ik deze via de blogs beantwoorden. Ik vertrouw op uw begrip dat dat in de campagnedrukte niet altijd zal lukken.

donderdag 6 september 2007

Inhoudelijke vernieuwing

Doel: Herstel van de politieke motor van de PvdA

Als voorzitter ga ik een sociaal en overtuigend Hervormingsprogramma bouwen. Er komt een sociaal democratische agenda voor de middellange termijn en er komt een fundamentele heroriëntatie op onze beginselen. Ik organiseer daarbij een intensieve, partijbrede betrokkenheid.

Binnen drie maanden na mijn aantreden zal ik een aanpak presenteren die recht doet aan bovenstaande opdracht. Middels een traject van zes maanden zal de gehele partij de gelegenheid krijgen zich te buigen over de belangrijkste politieke kwesties.

Deze kwesties zullen als de drie hoogste prioriteiten bevatten: herstel van vertrouwen in de (semi) publieke sector de toekomst van de Nederlandse economie de nieuwe sociale kwestie: de tegenstelling tussen oude en nieuwe Nederlanders

Vóór de zomer van 2008 zal deze intensieve en interactieve ronde op afdelings-, gewestelijk en landelijk niveau zijn afgerond. Middels workshops, regionale conferenties en “vrienden van de PvdA” bijeenkomsten, zal meningsvorming plaatsvinden. In het najaar van 2008 zal een apart congres zich buigen over het resultaat van al deze discussieronden. Het resultaat zal een nieuwe en breed gedragen koers van onze partij zijn.

Geen opmerkingen: