Welkom op mijn weblog. Hier houd ik u graag op de hoogte van mijn campagne. Ik sta open voor uw vragen via de reactiemogelijkheid onderaan de blogs. Zoveel mogelijk zal ik deze via de blogs beantwoorden. Ik vertrouw op uw begrip dat dat in de campagnedrukte niet altijd zal lukken.

zondag 2 september 2007

De kop is eraf!


Vrijdagavond vond het NOVA debat plaats. Mogelijk hebben velen van jullie dit gezien. Mocht dat niet zo zijn dan kan dat alsnog via: http://player.omroep.nl/?aflID=5368487. Het was de echte start van de campagne en gedurende 40 minuten werden de kandidaten gepresenteerd via verschillende onderwerpen.

Bijna onvermijdelijk kreeg Jan Pronk toch de meeste aandacht. Desalniettemin heb ik hele positieve reacties gehad op mijn optreden. De kop is eraf! Nu gaan we de regio in. De eerste bijeenkomst vind plaats in Meppel op 3 september. Vervolgens komt Amsterdam op 4 september. Inmiddels komen er ook verzoeken van afdelingen binnen voor een kennismakingsbijeenkomst en probeer ik daar zoveel mogelijk gehoor aan te geven.
Voor de regionale bijeenkomsten is belangrijk dat ik mijn ideeƫn over de vernieuwing van de partij verder invul. Inmiddels werk ik daar hard aan.

Voor mij is de conclusie van het debat van gisteravond dat de verschillende kandidaten over politieke onderwerpen niet zo veel uit elkaar liggen. Laat je de behoefte aan profilering verdampen dan zie je toch dat er geen grote of onoverbrugbare verschillen zijn. Dat leidt er toe dat de cruciale vraag voor de partij is: Aan wie van de kandidaten vertrouwen wij de daadwerkelijke uitvoering van de aanbevelingen van Vreeman toe? Wie beschikt over die mix van kwaliteiten die nodig is om in praktijk te brengen wat wij allemaal noodzakelijk vinden, ofwel: wat voor type voorzitter heeft de partij de komende tijd nodig?

Inmiddels is het redelijk 5 voor twaalf. In de peiling van vrijdagavond staan wij op 28 zetels! Dat is toch alweer een stuk minder dan het aantal zetels dat wij begin vorig jaar hadden.
Er moet toch in de partij een sense of urgency groeien! Het besef dat een ingrijpende vernieuwing van beleid, vereniging en partij-apparaat nodig is, lijkt nog onvoldoende tot wasdom te komen. Ik zal daar de komende tijd mijn steen aan bijdragen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Ad, een prima optreden in Nova! Heel veel succes met je campagne.